Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’ndan 120 dosyaya ceza kesti
Ticaret Bakanlığı, Reklam Konseyi tarafından incelenen ve mevzuata aykırı olduğu tespit edilen 120 belgeye erteleme cezasının yanı sıra 12 milyon 231 bin 507 TL idari para cezası kesildiğini duyurdu.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu’nun, vatandaşları mağdur eden davranışlar ve tüketici algısını manipüle eden eylemlerin yanı sıra yapay zeka kullanılarak oluşturulan reklamları ilk kez gündemine aldığı belirtildi. Konseyin son toplantısının 12 Eylül’de yapıldığı kaydedilerek, “Görüştülen 138 dosyadan 120’sinin mevzuata aykırı olduğu tespit edilmiş olup, erteleme cezasına ek olarak 12 bin lira idari para cezası da kesileceği belirtildi. Söz konusu reklam ve ticari uygulamalara milyon 231 bin 507 TL ceza kesildi.”
Toplantıda, ‘ChatGPT’ adlı yapay zeka uygulaması tarafından oluşturulan, rakip ürün veya firmalara göre üstünlük algısı aktaran kelimeler içeren ve objektif araştırmaya dayanmayan promosyonlara ilişkin 3 belgeye idari yaptırım uygulandığı açıklandı. sonuçlar.
AYRI HAYAT REKLAMLARINA UYGULANAN YAPTIRIMLAR
Açıklamada, özellikle sosyal medya kanallarında ticari reklamı yasak olan alkollü içecek tanıtımlarının son dönemlerde yapıldığı kaydedildi ve şu ifadelere yer verildi:
“Bu kapsamda reklamı yasak olan alkollü bir içeceğin, röportaj veya söyleşi formatında hazırlanmış bir içerikle, ürünün ismine doğrudan yer verilmeden dekor üzerine yerleştirilmek suretiyle tanıtımının yapıldığı tespit edilmiştir. Ürün ismine veya görseline yer verilmeden ürünle özdeşleştirilen sloganların kullanılmasına ve söz konusu örtülü reklamlara idari yaptırım uygulanmasına karar verilmiştir.” hayata geçirildi.”